Werkwijze

“Ik wil dat jij in je eigen kracht komt te staan. Dat je in jezelf gelooft, energiek bent en je gelukkig voelt met jezelf. Daar wil ik met jou aan werken!”
Hoe doe ik dat?

Werkwijze Voedingspraktijk

Om je goed te kunnen adviseren wil ik je spreken voor een intake. Ik wil je motivatie bespreken, je doelen weten en je voedingspatroon analyseren. Wat eet je en waarom?
Klik op onderstaande kopjes voor meer informatie.

Voedingsdagboek

Bij de meeste mensen begint het al te kriebelen als ze horen over een voedingsdagboek. Maar dit is de enige manier om te zien welke combinaties je eet en op welk tijdstip. Zo kan ik je het best voorzien van een passend voedingsadvies.
Ik ga je vragen om één of twee weken voordat we het intakegesprek hebben een voedingsdagboek bij te houden.
Dit is niet om je op je vingers te tikken maar juist om je te kunnen helpen. Mijn advies is dan ook om dit dagboek zo serieus mogelijk bij te houden. Dan pas kunnen we zien wat er anders kan en hoe. Ook als je veel zoet eet en drinkt terwijl je wilt afvallen. Je weet dat het niet de beste keuze is maar je lichaam vraagt erom. Als je dit eerlijk opschrijft, kan ik je helpen.

Analyseren

Nadat we samen uitgebreid gesproken hebben over je motivaties en doelen ga ik voor je aan de slag. Ik analyseer je voedingsdagboek en leg dit naast je doel. Ik bereken de calorieën en maak een voedingsschema op maat. In dit advies houd ik natuurlijk rekening met je smaak en eerder besproken wensen. Dit voedingsadvies mail ik je.

Mailen of bellen

We houden zo veel als nodig is contact. Nadat ik je het voedingsadvies heb gemaild, bespreken we dit telefonisch. Denk je het voedingsschema vol te kunnen houden, waar zitten er problemen, hoe lossen we dat op. Je kunt me elke dag bellen of mailen met je vragen.

Overlegmoment

We zullen afhankelijk van je doel en je wensen een aantal overlegmomenten plannen. Dit kan persoonlijk, via e-mail, Skype of telefonisch. We bespreken de voortgang en ik geef je tips en adviseer je over wat je kunt doen op moeilijke momenten.

Gezond eten

Het spreekt voor zich dat we je doelen gaan halen met gezonde voeding. Om je lichaam optimaal te kunnen laten presteren is het soms raadzaam om voedingssupplementen te gebruiken. Ik ga je hierover uitgebreid informeren.

Bewegen

Bewegen om gezond te blijven.
Bewegen is gezond en draagt bij aan het behalen van je doel. Door de samenwerking met Vitaal Trainer kunnen we je een bewegingsadvies op maat geven. Of je nu een ervaren sporter bent of het moeilijk vindt om te bewegen.
Een bewegingsprogramma is een extra service en kan je helpen met het behalen van je doelen. Maar het is niet verplicht. Niet iedereen wil of kan bewegen. Daar hebben wij alle begrip voor.